onsdag den 4. juli 2012

Hvaler, farfar, Ella på rælingen og skibe i Boston havn

Så kom farfar ;o) Han skulle lige ses lidt an, men så skal jeg ellers love for, at vi har fået os en ven! Dagen efter farfars ankomst skulle vi ud og se hvaler. Man sejler fra Boston havn og ud til det der hedder Stellwagen Banks, hvor hvalerne æder sig fede, for senere at svømme syd på for at parre sig. På turen skal det lige siges, at nogen var mere søstærke end andre!!! Farfar, Hansen, Ella og jeg klarede turen uden bræk, men det var der ved Gud andre der ikke gjorde!!! Det var en katamaran der fragtede os derud, og der var ingen bølger, overhovedet, men ikke destomindre kunne en del ikke lige klare mosten. 

Første hval

De kom MEGET tæt på!! Og selvom jeg godt vidste hvor store de var, så er det altså HELT VILDT at se det i virkeligheden. DE ER KÆMPE STORE!!!!!

Hvis man har set det lille filmklip vi har lagt ud, så kan jeg her dokumentere hvordan Hansen filmede, med ormen på armen! Imponerende at det overhovedet er blevet til noget som helst.

Lidt hval "sprut".

Ella ÆLSKEDE sejlturen!

Farfar, far og Ella.

Hele familien på båden

Næhh.... hvor fint

Ella dybt fascineret af.... en brandhane. Man kan se den ene fortand hvis man kigger godt efter.

Taler for sig selv synes jeg

Både i Boston havn

Her ses en "Clipper" (det hedder bådtypen?) 

Lidt mere hval

Kanon salut

Boston og skib.

"Vi dykker"

Et af de utallige fyrtårne i Boston havn. Dette billede er til søster Helle for hun deler den samme passion for fyrtårne som mig ;o)

Endnu et fyrtårn

Næste indlæg er om 4.th of July. USA's uafhængigheds dag og så kommer der også lidt til kvinderne ;o) GRRR.... kan jeg bare sige!! mums

Ingen kommentarer:

Send en kommentar